STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2013-07-01

Stickspår 2013 torsdag em

Här har vi "fröknarna" som presenterade sig vid invigningen.




Jag gick en kurs i knapphål med Ulla Engqvist men visar inga bilder eftersom Ulla inte vill att vi sprider hennes material.


Hej så länge!

Marianne

2 kommentarer:

Anna Maria Niia sa...

Tack för din kommentar på min blogg!
Det är stämplar från Tim Holtz och jag har stämplat med en tvättbar stämpeldyna.

Åsa Tidqvist sa...

Hej och tack för din kommentar hos mig! Jag använder färg som jag beställer här:
http://www.inspiraart.se/Natbutik-c-273.aspx

och jag har inegn skillnad på de tryck som är på vita tyglappar eller direkt på plagget. Däremot är det skillnad om tyger har en viss del polyester i sig tex gråmelerat tyg - där blir trycket mattare snabbare efter tvätt.

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers