STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2014-01-27

Min senaste Hanne Falkenberg: Blues

Jag har stickat klart min senaste Blues av Hanne Falkenberg. Den har varit lite styvmoderligt behandlad av mig eftersom jag körde fast i mönstret. Att börja om på ett lite avancerat mönster är inte att rekommendera! I efterhand skulle jag ha stickat den klar utan uppehåll.
Det är den svåraste HF jag stickat och att göra den i lingarn kräver mer av mig som stickerska än vanligt ullgarn, MEN vilken härlig tyngd det är i denna väst! Lingarnet passar så bra och färgkombinationen är så härlig.
Man startar längst bak och stickar fram över axlarna och får en skarv fram över bröstet. Mönstret är rätstickning i två färger och man stickar två räta varv från samma håll, vilket ger skuggeffekten.



Hej så länge!

Marianne

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers