STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2014-01-24

Nya jeans från Ottobre "Curvy fit"

Har sytt ett par jeans och gjorde helt enligt skolboken. Mätte, valde storlek, sydde toille och gjorde ändringar som sedan överfördes till mönstret.
Trots detta blev de lite stora och syr man jeans på traditionellt sätt så är det svårt att göra ändringar. Tyget är stretchigt och det ör nog det som spökar.


Använde nitar och blixtlås från Bibbis Textil, men lyckades förstöra blixtlåset så jag fick ersätta med ett vanligt. Blev inte snyggt men nöden har ingen lag.
De var faktiskt ganska lättsydda och gör jag bara lite justering på midjevidden så kommer jag att sy fler. De sitter bra. Sydde flera till barnen förr och det fanns kvar hur man sydde i ryggmärgen!


Hej så länge!

Marianne

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers