STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2014-03-22

Snart är det sommar!

Jag håller på att sy en baddräkt efter mönster från Baddräktsmönster från Mrs Depew




Jag har hållit på den den i omgångar eftersom jag gör justeringar så den skall passa mig ;-)




Tyget är köpt från Tyskland från E-lingeria men den webshopen är nu nerlagd.
Fodertyg och resår kommer också från dem.





Jag har med hjälp av www.makebra.com lagt till kupor till mönstret.
Jag har inte löst hur man får ihop Bh-delen med baddräkten men skall ha den fixad till första badet( utomhus)


Hej så länge!

Marianne

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers