STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2016-09-11

Mina symaskiner

Detta är broderimodulen som jag kompletterade min Bernina 440QE med.






Bernina 450QE som blev min andra nya maskin i livet!


Det går inte att leva utan en overlock när man väl testat!
Husqvarna Huskylock 936


Min andra covermaskin. En Babylock försedd med bandkantare fyrvik. För både 10 och 15mm. Den ersatte min gamla Janome1000cpx.


Min huvudmaskin! Bernina 710 en jättemaskin både till storlek och prestanda! Vad sägs om automatiskt trådklipp( jag behöver inte fästa eller klippa trådar) dubbelt så stor undertrådsspole( precis så bra som det låter) inbyggd övermatning( matar tyget från både över och undersida) automatiskt knapphål och rätt längd om man måttar knappen i displayen. Plus mycket annat!

Har även en Cameo Silhouette så jag kan göra egna vinyltryck, och en Tefal ångstation!! Samt en KAM-press för tryckknappar!!!


Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers