STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2004-06-23

Hej på er! Grattis Sverige, Grattis Danmark, och tji Italien! Jag tänkte bara lägga in en liten förklaring till min strumpmönster. När man gör hälens rundning skall man lägga tråden runt nästa maskas hals och vända, dvs sticka 21m, lyft maska 22 och lägg tråden mellan 22 och 23. Sätt tillbaka maska 22 på vänster sticka och vänd. Fortsätt nu att sticka aviga maskor och kolla att tråden löper från mellanrummet 22-23. Kanske det blev rörigare?? Har varit så imponerad av damen på Pink Tea, och allt hon har gjort. Jag fick mail från henne där hon berättade att det var en blog hon delade med andra. Det var skönt att höra att de var flera om att tillverka alla schalar och Fair Isle-tröjor... Min Rowan-tröja har påbörjats, och det är jobbigt att memorera alla mönsterrapporter. Garnet kom snabbt och elegant i ett fint paket från Jannette. Fick t.o.m. en fin dekal att sätta i tröjan när den blir klar. "ROWAN" står det på. Kan väl kanske imponera på er,men knappast någon annan!!....

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers