STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2004-06-13

Hej på er! Idag är det dagen efter, min 45-årsdag alltså... Jag fick dessa söta får att ha i vår lilla äng!Jag fick många fina saker och dagen var en enda stor fest!! När jag ser hönorna kom jag osökt att tänka på dagens EU-val. Som den goda medborgare jag är har jag röstat. Inte för att jag begriper, men för att kunna ha kvar rätten att komma med åsikter! Katterna blir äldre och mer rörliga. De undersöker allt,,men gillar inte att trampa på gräs. Det är jätteäckligt! Att sova i en solstrimma är skönt, och att få lite mat då och då är heller inte dumt. PinkTea Så har jag hittat rosa te på internet, kolla hennes hemsida. Där finns många jättefina Fair Isle-mönster och spetstickade schalar. Håller på med min tröja i svart MuskatSoft, enligt mönstret från Rowans bok "A Yorkshire Fable". Har gjort klart fram-och bakstyckena. Funderar nu på om jag skall göra ärmarna eller göra kragen klar. Jag fattar inte beskrivningen för kragen. Jag tycker det fattas en del av beskrivningen. Fast det ger sig kanske när jag börjar. Det har kommit lite OPAL SILKE.. Skall bli spännande att se hur sådana lyxiga strumpor kan bli...Så har jag 5 nystan Noro Kureyon...... Vi hörs!!

1 kommentar:

Jorun sa...

Grattis på födelsedagen! Det ska bli intressant att höra vad du tycker om Opal silke, jag hade inte hört talas om det tidigare.

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers