STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2004-07-07

Hej på er! Min brevbärare är snäll...Idag var denna tidning med!! Knitters Magazine
OM denna tidning är bra eller inte, vet jag inte riktigt. Har inte hunnit läsa den så noga men jag tyckte mig se VÄÄLDIGT möcke annonser..... Ett av mönstren som var med, var strumpor i Entrelac-teknik lämpligt för Opal-garn!!Mönstret innehåller en del förkortningar jag inte sett förut, men med vanligt värmländskt bondförnuft kan man lösa det mesta.Har nu gjort c:a 3 rundor med näver-rutor!! ps/ MIn semester börjar inte förrän 19 juli..Karlstad har nästan flest soltimmar i Sverige.Vi ligger på 2:a plats!! Så Sola i Kallstá finns faktiskt på riktigt. Jag är med och gör mjölk ett tag till!! Jag arbetar alltså på mejeriet i Karlstad. Kolla in vår hemsida:www.milko.se

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers