STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2004-07-04

Hej på er! Så var då det mesta med datorn fixad, men jag kan inte få till det med min web-sida. Har glömt lösenordet ill web-hotellet. Hade det i ett mail sparat i datorn.... Så jag kan inte visa er vad jag gjort sen sist!! Så tills någon hjälper mig, så skall jag baka bullar, koka saft av fjolårets bär samt fundera på nästa helgs händelse. Min bror Stefan skall gifta sig, i Leksand med sin Lena. Då kan man åka till Sätergläntan när man ändå är i trakterna...... OM bilden ovan liknar deras återstår att se!! Har fått min Hemliga VÄN, och har ordnat med min gåva!! Har utgått från hennes intresse, färger och vad jag kan tror behövs bland hennes sticksaker. Skall bli spännande att se hur det blir! Tänkte jag skulle ha visat en bild från ÅRET RUNT på Wendy och hennes katt, men det får bli senare när jag kommer åt Webhotellet! Har skaffat en ny bok Den får 5 stycken: Kan bara säga en sak; köp den!! Den innehåller bilder, mönster och framför allt hur man tar ut färger för att göra en tröja. Det tycker jag är toppen! Så har jag börjat kolla Birthes fiberblog, dels för att hon gör fina saker,men också för att hon spinner. Något som jag skulle vilja pröva....Tänk att få sticka av sitt eget garn... Här är en bra länk; här finns de flesta nordiska bloggar!! http://123strik.dk/links_dkblog.php

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers