STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2004-07-05

Hej på er! Fortfarande inget lösenord från Surftown, så några bilder kan det inte bli på ett tag. Har gjort klart linnet enligt Shapely-mönstret, fast utan ärmar. Islandströjan helt iordningsställd, skall bli en present snart... Colinette-ponchon klar så tillvida att alla garnändar hänger och jag funderar på om halsen skall vara som den är eller mindre... Läser i min Fair-Islebok, den är bra. Tänk så mycket man kan göra med några färger!! Funderar på hur man går tillväga för att starta en spinnrock, fast det säger jag inte högt... än så länge. Var skall man ha en spinnrock? Kanske en slända räcker??Tips mottages tacksamt på hur man gör. Var får man tag på ull???

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjenixen...
Det där med hur man startar en spinnrock och hur man snurrar en slända, det kan jag.... och jag råkar ha några dagar kvar på mitt tågkort... och snart har jag semester :-) Finns det någonstans att vara så kan vi kanske göra ett "spinncafe" i karlstadtrakten. Fast jag kan inte släpa med mig spinnrocken, bara sländor, kardor och lite ull att starta med. Maila mig johanna_dw@spray.se
Hoppas att du får tag i lösenordet snart för vi saknar dina bilder på både stickat o kattungar:-)

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers