STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2004-07-25

***SEMESTERSTÄNGT*** Nästa vecka är det lugnt i denna ruta, vi far till Skåne. Ni som vet något riktigt smultronställe, SMS:a !!! Mer än så här får ni inte se av mitt hemliga projekt, men jag kan avslöja att den är färdigstickad och skall BARA(usch) monteras...En ledtråd, DEVAN, I say no more... Jag kan berätta att jag nu är framme vid halskanten på min Erin,och skall göra Steek för framkanten.Bakstycket på Pagode3 är klart och resten kommer förhoppningsvis att bli klart på resan ner till Skåne.Jag har tovat min HemligaVän-mössa, och den krympte verkligen!! Bilder kommer senare..Den blev bra!! Jordgubbarna är från vår egen odling, och som Perikles nästan sa: När smakar egna jordgubbar bäst? Varje gång!!! Av syltandet och saftande blev det 12 liter Röd Vinbärssaft, och 5kg Jordgubbssylt. Eftersom jag är ganska löjlig har jag beställt flaskor och burkar hos en firma i Skåne så alla flaskor och burkar ser nu ut som det vore tagna ur ett sekelskiftesskafferi!!Etiketter är det svårt att få tag på snygga, men jag använder mig av ICA-Kurirerns Etikettomat. Det får duga tills jag hittar den ultimata etiketten.. Så börjar jag bli sugen på Koigu och göra någon fin sak i detta extrema garn... Kolla in denna länk, är den inte fin så säg?? (ni får gå in på "Frolic in Bahama Mama" från den 9/7 2004, den är så fin..) Vad man kan göra i Koigu ps/ Ulla gav tusan i att ruva, när väl äggen låg på plats valde hon att avsluta sitt ruvande. Röd-strumpor bland höns trodde jag var ett skämt... ps/ps/ Vi skall stanna till i Uddevalla på hemvägen , för att kolla utställningen om Bohus-tröjor. Jag har köpt garn till tröjan "Skimmer" och skall alltså den "Live" nu!

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers