STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2004-08-02

Hej på er! Jag har nog sagt det tidigare, men den här sidan är jättebra! Tack till Nanna Birkner Bjernå, som gjort denna fina lista.Jag jobbar nu med att återställa mina misstag, det tar ett tag... Nordiska Stickbloggar Fast jag tror jag går och bakar rulltårta i stället och tar några varv på min Pagode3, som snart börjar närma sig slutet... Bilder kommer när jag får"stönner" som vi säger på värmländska... Jag är med i Secret Pal2, och har fått min hemliga vän nu. Hon bor i Kalifornien, och genast uppstår ett problem. Vad stickar/skickar man till någon som har det hett om öronen hela året? Inte vantar och möss-garn i alla fall..eller??

1 kommentar:

Karin MALLE Jegsen Petersen sa...

Ups, jeg tror, at selvom man bor i Californien, så kan det jo være, at man rejser hjem til Skandinavien engang imellem.......... måske også om vinteren, og så kan man jo godt noget varmt som sokker og vanter :-)

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers