STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2004-08-04

Hej på er! Jag har varit på Bohus Museum i Uddevalla och tittat på utställningen om Bohus Stickning och dess historia. Jag älskar verkligen dessa tröjor, vantar och mössor, och skall snart börja på min "Blå Skimmer", fast jag gör min i Jamieson&Smith 2-ply Jumperweight. Antagligen är det nostalgi, lite Saltkråkan-längtan över det hela. Teddie-Freddie-Malin. Det var värt att åka dit även om utställningen inte var den största, och att jag saknade möjlighet att få TA PÅ det stickade. Tyvärr är kameran på semester på annat ställe i Sverige så några bilder kan det inte bli, men ni får så småningom se bilder på min tröja!! Det blev några kit på baretter, för de säljer flera olika kit. Så passa på att köpa ni som är sugna!! För övrigt så är Pagode3 klar!! Den blev SÅÅÅÅ BRA!! Skall bara sy fast fickorna... Devan-tröjan som skall bli en present har några sömmar kvar annars är även den klar. Knappar köptes i Mellerud på väg hem. Har fått kontakt med min FROM SecretPal från USA(?) hon har meddelat att paket är på väg... Min vän TO SecretPal har fått några frågor att besvara sen skall jag skicka iväg något!! Min nordiska Vän, har också fått en fråga!! Det blir många, men kul är det!! Måste sluta nu eftersom åskan går för fullt!!

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers