STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2004-08-18

Hej på er! Vill ni veta några hemligheter??? Ja, då tar vi dem:Wilma skall kattungar igen.....(Ja, vi vet hur man ringer veterinären....) 2) Tröjan Ingeborg från Dale Garn, KAN BARA köpas färdig i Norge. Alltså inget stickmönster på norska i Norge... men i USA finns det på engelska!! Mössan som hör till är så fin. Jag blir väl tvungen att köpa därifrån. 3)Min vante i tvåändssticking är klar, och hur mycket den än skriker efter en kompis, så får den vara ensam. Åtminstone tills snön kommer.... 4) Min hemliga vän i USA, har fått sitt paket från mig, och skall få öppna ett av de 5 paket jag skickad på en gång!! 6) Jag är med och bjuder på en auktion på E-bay.... 7)Jag är nog ganska normal, tror jag?? 8) Har börjat på min Debbie Bliss Aran-tröja igen. Den stickas i Rowan Cotton Glace, och det går åt 21 nystan. Ni som kan räkna vet att man inte sätter ut vad det blir, så äkta makar kan läsa....

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers