STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2004-09-09

Hej på er! Jag har kikat in i hos några av er i cyberstugorna, och en sak tycker jag man hitta som gemensam nämnare. De flersta som stickar gillar katter...samt att många som stickar lyssnar på talböcker. Jag stämmer in på båda dessa påståenden. Jag har c:a 25 talböcker som jag inte får plats med i min hylla (garn behöver utrymme) Är det någon som är intresserad? I så fall, maila mig och jag skickar min lista!! Det finns nästan bara deckare, en enda "vanlig" bok!! Min ROUGE växer, är nu uppe på framstyckets andra del, så i morgon blir det HOOD-tillverkning!!!! Väntar på garn från Jannette Rare Yarn, sticka från Tyskland, bok från England och Koigu från USA. Kan man bättre ha det? Helena har börjat sticka(Yes, yes ,yes) en mössa som skall matcha Rouge, den är alltså röd med en vit kant med hjärtan. Ni kan tänka hur det låter hemma hos oss nu, när gammal skall lära ung att sticka med 2 färger. Den ena utan pedagogisk utbildning......och den andra med humör som sin far(för inte kan väl JAG ha bidragit med det??)

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers