STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2004-09-21

Mitt försök på Waves sockan. Har valt den mindre storleken att sticka efter, och kanske blir den för liten. Jag brukar försöka ha c:a 55-60m när jag använder Opal, och göra 72m i vidden känns lite för stort. Det är ju bomull i garnet och det blir slappt efter ett tag. Spetsstrumportna jag gör är i Opal oblekt bomull. Nystat från kon, och ett h-e att sticka av eftersom tråden HELA tiden snurrar sig...som tur är det bara lite kvar på foten att sticka, sedan får det nog bege sig till de sällare jaktmarkerna....men OPAL Cotton är såå trevligt att sticka av!! Posted by Hello

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers