STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2004-09-21

Hej på er! Nu är jag tillbaka i världens mitt. Har tillbringat helgen uppe i Hasselas Sportanläggning. Lyssnat på filosofen Gunnar Åsberg från Solna, kastat lasso, paddlat kanot,grillat och varit på hulahula-afton. Iklädd bastkjol...... Knitting on the road hade aldrig varit ett uttryck om personen som kom på det hade åkt till Hassela från Karlstad. Spyvarning efter 5mil. Endast några cm blev det på min Replica av Helena Wallins spetsstrumpa..... Skall till Älvsjö imorgon, och så kan det bli lite strumpor stickade!! För övrigt leker jag med min ERIN, den har nu fått halskant och kanhända blir det kanter fram. Ärmarna återstår,men de skall påbörjas i Trysil till helgen. Någon tur på fjället verkar det inte bli, utan hopp i vattenpölar vilket vi är vana efter att ha varit däruppe på hösten ett antal år. Besök i garnaffären hinner vi nog med... Vi måste ju köpe lite garn till släkten senaste, Adam Fröding född i Södertälje i fredags em!! Han skulle bli snygg i nyckelpige-tröjan från Dale.

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers