STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2004-12-29

God Fortsättning. I dessa tider känns det så futtigt att prata stickning och triviala julbestyr. I Thailand och övriga Sydostasien finns människor som mist sina nära och kära, och de som ännu inte fått besked var deras nära finns. Det enda man kan göra är att bidra med pengar via någon organisation och hoppas att man hittar fler vid liv än som dött. Än så länge har jag inte hört någon i min närhet som är drabbad, men det gör inte saken lättare. Bilderna på barnen som slår mot en i tidningarna vittnar om vilket helvete det måste vara där borta, och vad som komma skall härhemma. Mina tankar går till dem alla. Må det hela få ett slut som vi orkar med.

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers