STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2004-12-06

Hej på er! Det blir lite stickat nuförtiden, men jag skall visa er senare. Det har blivit: 1 par sockar(Broadripple) 1 par pulsvärmare i vitt med röda pärlor en jultoffla(vem har sagt att man alltid fryser om bägge fötterna samtidigt...) en chic halsduk som glimmar. Vänta får ni se!! Bilder kommer när jag hittar kameran..... För att försöka få in er på andra spår än stickning, så skall ni läsa mina artiklar om familjens anor. Det är lustiga personer som bidrar till min existens och när man släktforskar får man svar på mycket(som man kanske inte vill veta...)Men tänk er själva, jag har en gammal man i mina släktled som själv tillverkade sin likkista, kroppsformad och med plats för matsäck. Är det då konstigt att man är som man är? Läs också om Lennarts farmorsmor som bröt upp vid ålderns höst och flyttade från Småland för att starta på nytt i Värmland. http://froding.web.surftown.se/artiklar.htm Ja, återkommer med bilder!!

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers