STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2004-12-02

Nu i dessa tider så är det slutrunda på Nordisk Hemlig Vän, och för de som är intresserade finns en omgång som startar efter nyår. Jag har även deltagit i Secret Pal2 i USA,men där är upplägget lite annorlunda. Man får EN vän och skickar samtliga paket till den personen. Jag fick en tjej som skickade ett gulligt paket med roligt innehåll. Det kom nästan på stört. Så skulle det bli något ytterligare. Så kom Halloween som skulle vara finalen,men det kom inget. Jag visste inte vem som var min SP2 så jag skrev till Heidi som håller i det hela, och hon har sökt denna tjej som har en blog och mailadress. MEN hon svarar inte. Det känns lite snopet, men det jag undrar mest över är var hon har tagit vägen. Inget är bloggat sedan augusti, och hon svarar inte på mail. Brevet hon skickade var så trevligt att mina funderingar är runt vad som kan ha hänt. hennes blog: krisknits.com är inte borta men helt död. Så kan det oxå gå. Fast jag vill ändå uppmana alla att testa för det har varit så kul!! Mina nya vänner,Cyn, Anne, Marianne och Ingrid har alla bidragit till en sån trevnad för mig och de jag skickat till Marika, Anita,Elisabeth och Karine har givit mig lite trevlig huvdbry!! Så till sist TUSEN TAKK KARINE för allt jobb du lagt ner för vår skull, och grattis på födelsedagen som snart infaller! Posted by Hello
De här mina damer och herrar är en lustig bild. Det är Nora som agerar AMMA!! Kattungarna är Wilmas, och Nora som är sterliserad har aldrig fött några ungar. De äter verkligen för det smackar så trevligt om man lutar sig över dem!! Hon bar på ungar när hon blev opererad, så det kan vara en förklaring. Wilma som nu också är sterilierad( gudskelov) låter dem däremot INTE puppa överhuvudtaget. Igår flyttade den lille röda gossen, så nu återstår "bara" 5 ungar.&

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers