STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-01-04

Hej på er! Kan meddela att FBK vann ishockeymatchen mot MORA. Det var banne mig på tiden, första segern över dem !! Innan dess hade Barbro W. och jag ett internt Stickcafé på museet. Vi klämde lite på hennes stickningar (som hon visar på sin blogg), och vi kollade i våra senaste inköpta böcker och drack naturligtvis kaffe(Löfbergs Lila av någon anledning....!!) Mina stickningar var hemma, för det jag har på G nu är att avsluta ERIN, sista ärmen kvar. Fast den är alldeles för stor t.o.m för mig! Så stickar jag på resåren till min Koigu-tröja. Skall snart börja med ärmarna. När detta är klart skall jag börja med något nytt..... Fast jag vet inte vad....... Har garn till en Bohus-mössa...till en Bohus-tröja..till sockar.....till Drops-tröja.....till vantar...zzzzzzzzzzz

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers