STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-02-03

Hej på er! Så har den då kommit, tidningen som ALLA pratar så lyriskt om; Vouge Knitting. ÄVEN jag tog den med stolthet med i sängen för att riktigt låta mig inspireras lagom till drömstadiet satte in. Vad händer? Inget absolut ingenting. Hittar inget som ens får mina oborstade ögonbryn att skjuta i höjden. Har nu kommit på att jag är för gammal för detta med mode.... Får nu leta upp någon gammal veckotidning med tantmodeller för att se om det vibrerar något mera i sticknerven. Jag, stingslig?`Låt oss ta detta metodiskt; Modell 35 I Värmland stänker det skit när man cyklar... Modell 33 Kul men vad kostar detta garn? Modell 31 Helt OK, men grå mus. Behöver man styka under det??? Modell 30 är jag färgblind eller bara ryser jag i alla fall av den kombinationen? Modell 29, hur långe är rosetten fräsch??? Modell 21, har sett värre, men lite smak har jag... modell 20, kan vara en modell som jag skulle ta på mig OM JAG HADE råd...(surt sa räven) Modell 16, jag är inte navlad för att passa i en sån modell Modell 14 Sjörövarfabbe...... Modell 12 en fördel vore om den täckte ALLA valkarna inte bara de tre översta... Modell 7 mössa mitt sommaren... JAG SUR???

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skrattar! Utan att ha sett tidningen och modellerna. Troligen kommer jag inte skaffa den tidningen iallafall, inte efter den här underbara beskrivningen...
;-)
Liisa
http://hem.bredband.net/liibyb/stick/blog.html

Froding sa...

Ja, vad säger man...Alla blir inte fula i dessa skapelser, det är BARA jag som blir det(snyft)

Anonym sa...

Ja verkligheten är inte alltid anpassad efter modetidningarna :-)
Jag tycker det låter som du har ditt sunda förnuft väl bibehållet.

Johanna

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers