STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-04-01

APRIL APRIL, jag lurade i alla fall mitt tålamod !! Jag har stickat en HA-schal av 5 nystan Drops Alpacka i ett mönster jag plockat ihop från olika färdiga mönster. Den verkade bli jättestor, men jag ser nu att det hade inte gjort något om det varit 2 nystan till!! Färgen är modern, om ni undrar varför man väljer en spygrön....Nu har jag börjat på en ny Flower Basket i Svintogarn..Nej, jag menar lod-band. Hur får man den mjuk sen???Lite tvål å vatten? Posted by Hello

5 kommentarer:

slöjd sa...

Vilken dag påbörjades denna schal? Har Du kommi ihåg mönstret till lilla mig? Ulla

Anonym sa...

Vad är lod-garn?

undrar Maria som bor i Stockholm/Älvsjö men håller på Frölunda och ser fram emot......

Anonym sa...

Hur tyckte Du det var att sticka i Alpacka? Jagf ahr påbörjat en alpacka-schal och jag måste säga att garnet är något för elastiskt för min smak där....

Froding sa...

Hej igen Ingrid!
Ja, Alpacka har en underlig konsistens. Jag jämförde det tidigare med gängtape som rörmokare använder!!Fast jag har gjort 4-5 schalar och tycker det är Ok att sticka med. Jag har inte gjort något "riktigt" plagg, så det kan vara som du säger att det töjer sig lite. Jag har en sån känsla med Nagano, gillar INTE att sticka med 3,5 i det garnet. Max stickor2,5 då funkar det för mig. Jag tyckre det är viktigt att det känns rätt i balansen mellan garn o stickor, gör det inte det så byter jag!!

Anonym sa...

Hej hopp igen,

Nu ahr alpackan krupit fram några centimeter till - det är en hap-sjal jag gör dv s rätstickat fyrkantigt litet center åsså Fan & Feather( Old Shale) i olika färger brunt grått och vitt - fast jag fick en omåttlig längtan efter gammelrosa mittialltihopa ;-)
Fortfarande elastiskt och skumt och hårar......men känns skön! Hur föräandrade sig Dina sjalar med tid & användning?

Undrar Ingrid nyfiket

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers