STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-04-05

Hej! Lektion i hur man uppnår spänning och hur man har roligt 2 gånger med samma garn Till Maria i Älvsjö och andra Frölunda-fans; Ikväll blir det spännande... Jag har nu blivit schal-o-man, har 2 schalar på G- En i rosa Alpacka med hjärtmönster(till dottern) och en riktig Charlotte-Webschal i KPPPM. Har människan köpt mer KPPPM undrar nu vän av ordning inför Rom-resan mm.. MEN så är inte fallet, människan har REPAT UPP sin tidigare stickade överdel som varit på tapeten här på bloggen förut. Den är nu ett minne blott, så nu ligger 6 fula nystan i påsen och en liten ynka trekantig schalbörjan sitter på stickorna. Familjen började undra om jag behövde "hjälp".... Här den nu icke existerande överdelen: http://photos1.blogger.com/img/94/1294/400/140-4092_IMG.jpg

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jooo, nog blir det spännande....avhåller mig från kaxiga kommentarer efter förra matchen..GRATTIS!

Själv har jag inte tid att hålla tummarna, skall på spetsstickningskurs och det är nog bra för nerverna;-)
/maria

Froding sa...

Maria!
Idag är det min tur att stå där med mössan i hand, och erkänna att ni var bättre. MYCKET BÄTTRE!! Spetsstickning är inte bra under match, jag repade upp allt jag gkort...

Anonym sa...

Såhär blir det ju mer spännade!

Vi hann inte sticka så mycket, lät oss mer inspireras av varandras verk!
/maria

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers