STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-04-30

Trevlig Valborg på er! Här är vadret som det brukar på valborg, dvs lite mulet och regnet hänger i luften. Fortarande kan jag inte visa bilder, eftersom databasen med bilder verkar ha kraschat och jag inte lyckats lösa detta. Den rosa schalen är på slutspurten, och efter att ha mailpratat lite Barbro W innan hennes resa till Schetland, har jag beslutat mig för att avsluta Erin efter det. PUNKT/BASTA!!! Har tänkt att driva en liten parallellstickning med mig själv, fast på värmlands vis... Jag skall sticka Birch.. samtidigt som Erin, för jag har nu gjort ett diagram av mönstret och räknat ut att mönsterrapprten är 10+9 så man kan göra den mindre om man vill!! Vill någon ha mitt diagram, så please min gris, hör av er.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här är en liten gris som gärna skulle vilja ha diagrammet :-)
Lycka till med Erin, det är en sådan tröja som vid färdigställandet kräver ett litet kalas med pukor, trumpeter och serpentiner..... kanske en liten konjak också :-) ( Ivissa lägen kan konjaken även inmundigas vid själva färdigställandet!)

Hälsningar
Johanna

Froding sa...

Ja, det skall komma!! Fast efter att ha gjort 4 varv igår på Erin så känns det som det behövs värre droger än konjak för att få till ärmen. Jag fattar inte att jag suttit med alla dessa 16 färger och tvinnat fram denna kombination av röriga mönster...

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers