STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-05-12

Hej på er! För oss alla som har denna bok, kan dessa sidor vara trevliga att ta del av. Fel i boken "A gathering Lace" Kan som parentes meddela att brevbäraren idag bidragit till att min dag blivit lite trevligare: *1 paket från Jannette Rare Yarn med 1kg Aran-garn( Rogue, here we come...) *1 paket med Lace from Attic, trevligt värre... *1 paket med Sjalar på estländska(eller vad den nu heter) från Triinu. Vad kan men mer begära? Jo, att Tre Kronor vinner ikväll och att min Birch blir klar...

1 kommentar:

Anonym sa...

Birch ser ut att bli fin! Och tack för tipset om uppläggningen, det ska jag tänka på när jag väl kommer mig för och gör en egen.

Och länken till rättningar i a gathering of lace kom väl till pass, boken kom igår! Så nu har jag skrivit ut dom och lagt i dom, kanske besparar jag mig lite mentala utbrott iallafall.

Tina
http://ulltopia.typepad.com

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers