STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-05-30

Ja, skärpan finns inte, men nu har jag gjort ett par örhängen!! Tusen tack Ulrika för mönstret. Fast det är ingen hit att sticka dessa på stickor 1,5 och 12 maskors upplägg. Jag är nu på väg till Bollnäs igen och där väntar en liten kasse från Kilafors. Som Lotta så vänligt hjälpt mig med!! I bilen blir det ärmar till Ingerlise-tröjan. Fast det är tråkigt att missa Stick-cafeet imorgon på Stick&Sy.Fast det blir fler tillfällen! Fast det kanske är BäTTRE att åka till Bollnäs och lära sig hantera ritningar digitalt i Conisio-systemet??Vad vet jag. Posted by Hello

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers