STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-05-08


Min hockeyVM-stickning tillika parallellstickning med mig själv. HIFA Kamgarn tynt, och Birch från Rowan. Mönstret är som gjort för min NallePuh-hjärna. Rapporten sitter som ett smäck efter första gången och det är bara att sticka på. Tyvärr har jag gjort en jättetabbe vid uppläggningen. Den är alldeles för stum.. Så tag lärdom alla spetsstickerskor: lägg alltid upp enligt invisible cast-on-metoden. Så en liten kommentar till förra bilden: jag kanske skulle kunna göra en ERIN till men inte just nu..... Posted by Hello

2 kommentarer:

slöjd sa...

Sådana rapporter skulle det ha varit på Ladyn! Ulla

Froding sa...

Ja, det gäller att välja sina "krig"... Jag vet vad jag pallar för, och ERIN med sin 47maskors rapport kräver inte bara sin man utan hel församling herrar...

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers