STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-08-15

När garnet gifter sig med stickorna...

Ibland när man stickar vissa modeller, så riktigt känner man att här finns total harmoni mellan garn,färg och mönster.Jag har inte upplevt det så ofta men jag kan nämna att det känslan fanns när jag stickade min Pagode av Hanne Falkenberg. Färgerna i garnet växte, mönstret stämde exakt på maskan och resultatet blev helt OK. När jag stickade Rogue fanns samma upplevelse i mönstret, så totalt rätt och såå kul att sticka. Nu har jag börjat på ERIS, och det känns lång väg att detta är en stickningens Rolls Royce...man bara njuter. Jag kan bara säga en sak, tveka inte STICKA....ERIS ...

(fast jag är inte helt 100% på att det blir denna färg än..kompromiss med Karisma Classic...)

2 kommentarer:

Anonym sa...

ok, jag är nästan övertalad - jag funderar starkt på vad jag skall sticka under föreläsningarna som ju snart börjar, och den verkar ju vara ett bra alternativ:-)

stickar du tröjan eller koftan???

Froding sa...

Hej!
Jag stickar koftan, och blir det som jag tänkt så blir det en vanlig senare.....Mönstret är så konstruerat att man stickar en "krage" från vilken man sedan plockar upp maskor och stickar neråt i raglan. Då är den nog lämplig som föreläsningsobjekt, men inte innan!!

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers