STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-10-25

KOMMENTARER...!!! ;-o Ja, detta med foto på UFO... ( http://froding.blogspot.com/2005_02_01_froding_archive.html) Den 1/2 finns en bild där man kan ana Hisdalströjan. Eftersom jag gjort flera saker ur den boken tidigare, och ÄLSKAR HIFA2- garnet(och modellerna), så vill jag nog börja med den(tror jag)Jag kallar den Munkabälte. Starmore är nämnd 23/7 och heter Nova Scotia, och finns med i Fiskartröjor och jag stickar i Rowan 4ply Soft. Den kan få ligga ett tag till. http://froding.blogspot.com/2005_07_01_froding_archive.html MEN SÅ läste jag en gammal Knitting igår och hittade ett mönster på en tröja som stickas i 4 delar. Man börjar med att sticka en lång resårbit. På långsidan plockar man upp och stickar tröjans alla delar, efter ett tag maskas av för ärmhål och man stickar bak- och framstyckena för sig. Så stickar man ärmar som sätts i som vanligt. Jag tänkte göra den i RÖD Muskat till julen. Jag är nu på slutspurten på min sjal som mycket riktigt är samma som Liisa visar på sin blogg. http://hem.bredband.net/liibyb/stick/blog.html För er som nu INTE har detta garn, VAR ledsna för detta garn är så mäktigt i färgerna och randningen är bara helt jättebra, helt suveränt. Liisa; vi är lyckliga vi som äger dessa härvor.... Så var det vädret....precis som i Nalle Puh, det regnar från sidan 17 till 36.....

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers