STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-11-16

Bibliofilen Marianne på G igen.... Så kom det då igen ett litet rött(?) paket från Adlibris....Den här veckan(?ja ja) Det finns veckor då det inte kommer något bokpaket överhuvudtaget, fast då kommer det kanske andra saker... Nu väntar jag på ett stooort brev från Eva i Arizona som har varit snäll nog att handla lite tidningar "ower there" Jag kan nästan inte vänta.. Så till boken, jag gillar verkligen den, historieintresserad som jag är. Den bygger på gamla mönster som Nancy Bush uppdaterat med nya garner och nya termer. FAST en sak stör mig; Garnerna är inte kända här, fast det gör inget. Masktäthet och liknande är noga beskrivet ,men hur kan man sticka en socka på 70 m i vanligt sockgarn och även lite tjockare??? Jag som nöter mina Opalsockor VARENDA dag året runt och har vanliga bonnfötter, gör mina på 56m och de blir liksom större tills strumpan är uttöjd. Det kan BARA inte stämma. De blir säkert fina som prydnad men som socka att användas kan ingen ha så stora fötter. Eller... Någon som har en annan åsikt???Fast jag har börjat på ett av mönstren, men inte gör jag som hon..Nejdå jag gör som jag brukar, 56m resår, c:a 60v ben och 28m hällapp osv. Fast jag använder mönstret hon anger och räknar om det. STÖNIGT? Ja, kanske det....Behöver jag då boken...JAAAA Betyg:* * * * , inte full pott då jag inte riktigt litar på dessa höga maskangivelser. ps/ Spinnkursen slut. ower and out.. kan jag ? hm hm snart kanske bara jag får kardat klart all min ull... och hittar en egen spinnrock... Snart är det advent....

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers