STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-11-21

Det kom ett brev från Arizona! Internet-världen är konstig. För flera år sedan när jag släktforskade så stötte jag på en Eva från USA. Hon var svensktalande och vi hade samma anor i Värmland. När vi hade bytt mail några gånger så kom vi på att hon tidigare bott i närheten av mig innan hon emigrerade och hennes bästa kompis bodde i vårt grannhus. Vi har även samma sockendräkt!!(vilka inte kommer från de orter vi har anorna från) För att fortsätta på denna serenpidity, så var hon på Chicagos flygplats för något år sedan och råkade där stöta på en tjej som var från Karlstad, var tillfälligt var i Chicago och råkade veta vem jag var. Samt att vi hade samma anor alla tre...Kan man annat än tro att det har någon mening??? I vilket fall så har nu Eva kollar runt och skickat mig lite tidningar, hon hade med sig digitalkameran på byn, och gjorde en mycket proffsig research som jag fick välja från. TACK Eva för hjälpen!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Själv har jag också släkt i USA, Kalifornien närmare bestämt. Jag tror att det är rätt vanligt bland släkter från Värmland/Dalarna (är själv "utvandrad" dalkulla) att någon eller några finns i USA som ättlingar.

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers