STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-11-21

Mina nya turkosa sockor från den nya boken Vintage socks.

Detta mönster ger så fräsig effekt trots enkelheten i mönstret( kanske tack vare...)

Mönstret är från sekelskiftet.

Kanske har jag dem på mig när jag flanerar på Skansen på lördag....vem vet...

3 kommentarer:

slöjd sa...

Vad skall Du göra på Skansen på lördag undrar en nyfiken Ulla

Anonym sa...

Mysiga sockor, hoppas de värmer. För min del sträcker sig min kunskap om sockor till att laga ett och annat hälhål. Har kunnat sticka sockor en gång i tiden, men numera håller jag mig till virkningen istället. Titta gärna in hos mig :)

Anonym sa...

Kom och flanera lite på julmarknad på Street vid Hornstull också - det är både lördag och söndag!
tycker Britt

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers