STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-12-09

Ja, då har det hänt igen...Vad? Jo, att hönsen börjat värpa igen lagom till Lucia. Nu får vi den godaste omeletten på julbordet i år igen. Tack Doris&Co att ni har ställt äggklockan på rätt tid!!

Så startar den hemliga stickningen "Hjärtehemligt" på Stickas" medlemssida som jag varit med och designat, men som aldrig blivit något om inte Helene Wallin och Liisa Byberg lagt ner sin själ och tid på detta. Jag har bara likt han på Vodaphone stått vid sidan och sagt Ja Ja hela tiden! Kolla in knappen till Stickningen bara den är värd all beundran, urtjusig....

Så nästa sak, jag har blivit med spinnrock, tror jag, skall till Ulrika imorgon för att bese föremålet..

Så har jag haft en TAB-dag idag..vad det är??

"Take a break" Jag har vilat..sett på "Batman begins" ...vilat och sett om den en gång. Tidsslöseri, absolut men väl värt mödan... nu kan jag ta tag i stickningen som har varit overksam sedan tåget igår...

Ulla, det där med Harald L. har jag svårt att slå. Måste fundera ett tag..Ha så kul i Stockhom och hälsa alla!!

PS// Vet ni varför ni stickar??Det vet Aftonbladet; För att Hollywoddstjärnorna gör det. Att jag inte tänkte på det? Jag som trodde jag gjorde det för att det är kul,rogivande och kreativt. Nejdå, jag är en härmapa..som bara gör som de i Hollywood...

http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,742081,00.html

2 kommentarer:

slöjd sa...

Tänkte väl att Du skulle få problem... Skall hälsa till alla. Kan man använda ngt annat garn i st f alpaca? När kör det hela igång? Ulla

Anonym sa...

Hej Marianne

Tack för födelsedagsgratulationen!!

Men, den är ca två månader för sen:-)

Av någon outgrundlig anledning envisas hela min familj (4 syskon och alla föräldrar) att fylla år mellan 2 oktober-14 januari:-)) Och naturligtvis ligger födelsedagarna i små kluster där flera fyller år med några dagars mellanrum. Som nu! I mörkaste december när det händer andra roliga saker:-))

Nej, jag har alltid tyckt att vi borde fira födelsedagarna på våren, som vårt lilla kluster av ingifta och syskonbarn som fyller i mars:-))

Fast egentligen har jag mest roligt åt det. Födelsedagsracet som vi kallar det för, hör liksom hösten och den tidiga vintern till:-))

Så roligt med spinnrocken förresten. Det kommer bli jättespännande att se vad det blir för små mirakel som blir resultatet av dina vedermödor tillsammans med den!

Heidi

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers