STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-12-11

Ja, det måste ju vara restgarn, det ser jag när jag ljudar ordet...Varför har de så låååånga ord i tyskan. Jag gillade aldrig att läsa Jan Guillou:s böcker om Hamilton, för jag tappade liksom andan innan jag hade stavat mig igenom alla militära titlar..... Paketet är på väg, så det ger sig snart. Med ligger också en "var-dag-stickkalender" för 2006. Den är jag jättenyfiken på. Så till min spinnrock. Att säja att den är ny är att ta i, den har nog 100 år på nacken, och jag känner mig som en som står i begrepp att köpa en beg. bil. VAD skall man kolla? Vad skall vara med? Var är fallgroparna? Nu är prislappen inte så farlig, så jag överlever om den inte funkar. MEN JAG VET INTE VAD SOM SKALL VARA MED... Jag ser att snöret som driver hjulet är borta. men det är allt. Så följer det med en manick med en lång spets i metall som har ett handtag med spår för någon drivning. Ja, jag skall ta en bild ... Så har jag varit på Julmarknad på museet. Det blev lite Rauma babyull till muddar, och band till halskanten på min Munkabälteströja ut Dikt i Maskor.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej,

läser du titlarna i böckerna??? stor guldstjärna i kanten till dig, jag brukar hoppa över dom - jag menar det brukar framgå av sammanhanget hur viktiga dom är´. Japp det är ren lättja från min sida:-)

Men visst är det spännande att beställa från utrikiska saiter - jag brukar också undra vad som skall komma i brevlådan. Du får gärna lägga ut en bild på hela härligheten när den kommer så att vi kan beundra din stora språkskicklighet och själva frestas till att göra nya inköp i utlandet:-))

Varför inte ta en bild på spinnrocken när den kommer och skicka ut en förfrågan till de olika sticklistorna och fråga om någon kan se om det fattas något. Det finns så många duktiga människor där så att sannolikheten är stor att någon kan identifiera eventuella saknade delar.

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers