STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-12-12

SPINNROCKEN Så här ser den ut!! Frågan är vad "ispirken" är till för? Ser den intakt ut? Vad skall den kompletteras med???

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser ut som om den är intakt och bara saknar snöre....

Jag tror att "pirken" är för att sätta en hög med lin på......som man spinner ifårn, jag har för mig att jag har sett en bild på det.

Anonym sa...

Det ser bra ut. Har du fler spolar till den? Det är bra om man vill spinna flertrådigt garn, men absolut inget måste.

Jag håller med Marika, det ser ut som om ispiggen är till för något sorts linfäste, men att själva fästet kanske saknas? Jag har inte sett en sådan där iallafall. Hur som helst så är det inte något du behöver för att spinnrocken ska fungera.

Froding sa...

Ja, jag tror nu att vågar tro på den här!! Skall skaffa snöre, och troligen får jag hjälp med att ta fram fler spolar. Metallhålet där tråden går in är väldigt sargad men är man gift med en händig man går det bra( ja, jag är Teknisk chef men bara på jobbet....)Sedan skall det bli tråååådar....

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers