STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2005-12-19

Ja, detta är alltså min julblus. En härlig 20-talsmodell som verkligen var "MIN". Till den blir det en lång svart linnekjol och Kajsa Anka-skor i rött. Den andra bilden visar garnet som skall vara utgångspunkten till mina kommande Latvian Mittens. Jag tänkte börja med en vante från Kurzeme för att öva på att göra spetskanten. Jag har nog kommit fram till att det blir övningsvanten 16a. Färgerna inte helt klara än,men den blir i HIFA2... Som "examensprov" kommer jag att göra vanten som är orsaken till min kärlek till dessa vantar Nr 13e/Graph53.Den gör jag i svart/vitt ev. med en klick färg i Jamiesons Ultra(från Janette Rare yarn)

Så skall jag göra ett par yllepylle-små att ha som pynt!! Julkorten på lådan i dag, med riktiga frimärken. Man kan inte hinna allt, och att inte spara en 25-öring genom att få iväg dem med julfrimärke på, kan jag stå ut med... Det är korsdrag i portmonnän i alla fall.

Har köpt julklappar idag,men än återstår några..pust....

1 kommentar:

slöjd sa...

Härligt med ett livstecken! Jättesnygg blus. Kunde ha stått Ulla på den också.. Vackra garner. Inte hunnit dit ännu. Just gjort knäck och gravat lax. Jag blir mest effektiv framåt kvällen, men än återstår mkt. Festina lente, skynda långsamt, är min melodi. Torsdag kommer Umeborna. Längtar efter småtjejerna. Ulla

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers