STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-01-26

FBK vann över Södertälje.2-1 Fast inte var det en promenad-seger..... DANMARK-import: Creme de la Creme 100 g Colinette Skye neptun 139 100 g Silk Tweed Koboltblå 100 g Handfärgat Veto från blå- lime 001-58 100 g Patagonia Cotton lime cm16 50 g Possum Lace Green mtn Madness 50 g Suri Lace färg Tropical storm Dessutom: 4x100g sorterade OPAL 1x100g Austermans Step med Jojoba oil och Aloe Vera Köpte även Simply Knitting och den nya tidningen från Vogue. Än har jag inte svimmat efter att ha läst dem...

2 kommentarer:

slöjd sa...

Grattis FBK! Men Marianne, vad i hela friden skall Du göra av allt garn från Markno? Du laddar som om vore det kristider att vänta. Skämt åsido, vackra garner, inte tu tal om det. Jag är jättedålig på att köpa garn utan att ha planerat vad jag skall använda det till. Men det är ju vägen till resmålet som är mest givande eller hur? ( en pinne var väl inte SÅ dåligt heller...)

Froding sa...

Ja, men Ulla..det är ju en såå liten hög..Kan jag inte bara få den i mitt skåp???å bare titte påén ??
Som sagt jag föll, som en fura när jag såg erbjudandet. Skall bli pulsvärmare och lite annat kul. Har ju boken Scarfsyle, där finns det lite att ta på!! Jag har tidigare haft svårt att köpa utan att använda,men jag har lärt mig. Fast om det är en kunskap man kan ha nytta av vet jag inte...FBK vann men det var nära att det inte blev så. Fast förstärkningen från Oskars Surströmmingsfabrik avgjorde inte det hela.Nu skall vi fira lellebror på födelsedagen och förbereda oss inför dopet imorgon!!

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers