STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-01-22

Jag glömde en tagg-fråga....(fast vad menas egentligen med att bli taggad..?) Varför stickar du?: Jag stickar därför att:Slippa diska..nej för att det ger mig avkoppling,ett lugn,SAMTIDIGT som det ger ett resultat som min inneboende Luther är nöjd med. Det ger mig mig också en stor tillfredsställelse att bara klämma på garn, läsa mönster och t.om. drömma sig smal i någon snygg kreation....Det ger mig också en koppling bak till svunna anmödrar och deras kamp att hålla sina barn varma och klädda och genom stickningen förstå vad de var tvungna att åstakomma .Fast det som för dem var ett vardagligt måste har för oss blivit ett nöje... Herregud, det blev tungt..Fast jag tror ni fattar!! Att jag stickar för att jag tycker det är kul......

3 kommentarer:

slöjd sa...

Skall Du vara med i OS-stickningen? Ulla

Froding sa...

Ja, jag har anmält mig, men har inte riktigt fattat vad och hur man gör. Fast jag anar principen...Jag stickar hela tiden så det blir ju egentligen ingen skillnad... Kanske deltar jag med en Möbius-sjal i ett entrådigt garn jag köpte på mässan i Karlstad. Har glömt vad det hette...Det är min plan just nu. Fast en riktig olympier förbereder sig ju flera år innan. Kanske man skulle vara med i DM först....

slöjd sa...

Men som Du tränat i alla år nog måste Du väl kvala in till OS?
JAg tror att det blir ett mindre projekt för mig. Har ETT nystan Noro Kureyon som jag tänker sticka ett par vantar av. Tar ett tvåtrådigt garn i ngn nyans och stickar varannan maska. Lämpligt projekt för en som har X antal projekt på gång. Tror att jag skall nappa på tipset att sticka en dag på varje UFO. Om jag gör i ordning en 5 - 6 korgar med olika innehåll och så byter jag korg... Visst låter det väl bra? Ulla

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers