STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-01-03

Komplettering till sammanfattningen av 2005.... SÄMSTA MINNE: Mitt eget, eftersom jag precis som Tina påpekar, helt har glömt att ta med min spinnrock.... Ja, det är konstigt att den inte kom med!! För på min kladdlapp står den med, och kommentaren till den är att jag SKALL ha gjort garn så det räcket till en sjal..att börja med....Sen får vi se hur det slutar med det projektet!!Det som åstakoms under 2005 gick ju under beteckningen; Mycke skrik för lite ull... Boken man skall aktas ig för är "Sköna sjalar" av Lena Blidell. Innehåller inget av värde tycker jag. FAST kan hända att jag har passerat det stadium som man skall vara på för att ha behållning av boken. Fast att sticka en sjal i rätstickning med restgarn behöver man inte betala 139:- för att göra. Så finns det flera virkade shabrak(Hästtäcke, red.anm.) och några stickade diton. Det är lite "Grisen i säcken-varning" över denna. Man blir ju så glad att det ändå kommer en bok på svenska, så jag ser det mer som ett stödköp... Så kan jag meddela att Rowan har släppt sitt nya magasin, så nu kan alla se ut som fågelskrämmor. Köp bara garn och börja sticka( usch va jag är negativ så här på nya året.) Lustigt nog så har de tagit bort den från hemsidan idag. Kollade alla bilder igår ???Blev de skrämda själva?? Eller var det påsknumret de lagt ut? Så är det ett nytt år för stickföreningen STICKA!, och som av en händelse hade jag ett kort från USA där dessa män ingår i en förening där det verkar gå ut på(?) att bära mössor med spindlar på. Kan det finnas något annat land än Amerikat som har såna konster för sig??? Samt vore inte det en idé till årsmötet. Att alla medlemmar bär huvudbonad med hängande garn....

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers