STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-01-01

Sammanfattning av 2005 i stickade ord... BÄSTA: Min stickade kjol från Interweave knitting och Krakasjalen som jag härmade. VÄRSTA: Alla mössor jag tillverkar som inte passar... LÄNGSTA: ERIN-tröjan som blev klar i början på året. Som fortfarande saknar knappar, som har tvättats flera gånger för att krympa men envist vägrar att minska en tum. Ena ärmen är full av tsunami, eftersom den blev till under all bedrövelse förra julhelgen. SKÖNASTE: Alla strumpor jag stickat i OPAL-garn. Har dem vareviga dag, sommar som vinter.. MEST ÖVERSKATTADE: ERIS, som var kul ända tills alla slätmaskor skulle göras. Rogue vinner med hästlängder eftersom den är KUL HELA TIDEN.... Bästa TIDNINGEN: INterweave knitting. För mig funkar prenumeration osv, och denna tidning har allt för den lilla stickerskan(ja, ni fattar...) Bästa BOKEN(jag köpt under året): Ann Budds bok om hur man stickar bara man vet tjockleken på garnet. Sämsta BOKEN: Den nya Sjalboken som ICA-förlaget gett ut. För vem? Varöfr? Alla garner är danska. Ingen uppgift om garnet mer än var man kan få tag det. När det väl kommer en bok på svenska är den urkass. Bästa GARN: Drops Alpacka. Skönt att sticka med och att ha på kroppen. Blir fina pulsvärmare och sjalar,samt har ett bra pris. Sämsta GARN: Rowans Calmer. Känn på det och ni förstår..Min bolero är klar,men inte sammanfogad. Roligaste KAL(Parallellstickning/knit-a-long):LATVIAN MITTENS få en nystart. Ser fram mot detta!! Roligaste Stickäventyr: Min egen Hjärtesjal på Sticka!:s hemsida. Största uppmärksamheten: När jag var dagens Bloggare i Aftonbladet. Många hälsade på och hörde av sig. ÖNSKEMÅL 2006: Att få göra min 20-talsblus i silkegarn från Sol-silke. Efter Johannas (mormors?)mönster. KVAR att göra: NOVA SCOTIA.har gjort 1/3-av bålen men den kräver ljus så det får bli till sommaren. JEANS-tröja i Rowans garn efter eget mönster, och påbörjad. Hisdalströjan i HIFA2-garn i munkabältesmönster. Den håller jag på med nu.En snurrsjal påbörjad i Debbie Bliss-garn, snart klar. Ser fram mot: Hoppas träffa alla på årsmötet i Sticka! under våren och att jag kanske kommer med på Stickstämman i år! ÖNSKAR MIG: Cashmere, dvs mera cash så jag kan köpa detta dyra garn och att det kommer fram mer och fler mönster som bara kräver ett nystan...... GOD FORTSÄTTNING!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du glömde årets grej: din spinnrock! Och att du lärde dig spinna!

Vilken sjalbok var det du dissade? Det har kommit ett antal liknande böcker tycker jag, nyfiken på exakt vilken du tänkt på.

StrikkeLine sa...

Hei! Jeg ser at du velger Drops Alpakka som ditt beste garn, av alle de alpakkagarnene jeg har prøvd er det det dårligste, det nupper! Du store alpakka og alpakkagarnet som www.pinnsvindesign.no selger er bare så mye bedre.

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers