STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-02-05

Det har blivit en MEKKI i FBK-färger....och en döskallmössa, fast den är gjord i akryl och verkar bli för stooor. Mösntret anger ju inget vad gäller färdig storlek, mer än att man kan krympa den tills den har rätt storlek. Det är då man skriker Jiippi, och genast ångrar sitt misstag med akrylen.

Helgen har f.ö enbart handlat om Rallyradio och sängläge med migrän..KUL...

Har provat att sticka lite på mina gröna äppelsockor och så nu att jag lyckats förskjuta mönstret en halv gång. Frågan är om jag skall repa upp eller inte.. Huvudet är mört..

Såg att LAND hade ett mönster på ett par snygga pulsvärmare, men handen på hjärtat...vad var det för diagram????? Hejkomochhjälpmig....På den redaktionen har de ingen Liisa som fixar snygga diagram..

Kan meddela att jag fått kontakt med en tjej i Texas som läst om våra bekymmer med Interweave, och håll i er, hon jobbar på Spinn Of som ingår i samma tidningsgrupp. Hon skall försöka hjälpa till! Hon är svenska(jag tror i alla fall det för hon skriver på svenska)?!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Kan meddela att jag fått kontakt med en tjej i Texas som läst om våra bekymmer med Interweave, och håll i er, hon jobbar på Spinn Of som ingår i samma tidningsgrupp. Hon skall försöka hjälpa till! Hon är svenska(jag tror i alla fall det för hon skriver på svenska)?!!"

Hurra för internet! :-)

Bim sa...

hrm... jaha... nog för att jag såg detta gula och lila garn här om dan... och alla trådar också, :)...
Men, hur katten hänger denna ihop nu då... vad är upp och vad är ned, hahaha...
Ja... ibland är världen bra liten... och speciellt på nätet märker man det, hahaha... Hoppas att allt löser sig till det bästa nu då... håller alla tummar som finns...
Må så gott... nu när snösvängen är över... den på hjul alltså, :) Det gick ju bra för Värmland... tom för Gunnarskog, hahaha... Kramis en som har FBK som skärmläckare samt bakgrundsbild i sin mobil, :)

Anonym sa...

Imorgon bitti 07:30 blir det F&S igen. Kommer du?
/Veronica

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers