STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-02-04

Så var det då SVENSKA RALLYT....Jag var med SOS-Alarm ut i skogen och njöt av härligt väder, trevliga människor och snabba bilar. Marcus Grönholm lyckades jag fotografera, de andra liksom fastnade inte... Grönholm hade en hel buss supporters från Ekenäs med på SS3 vid Fredriksberg. Jag kan bara säga att de var trevliga och glada fast inte ENBART pga av rallyt *fniss*... Alla var i skogen, FBK-bussen hade nog inga hockeyspelare med sig ut, men jag stod bredvid vår Landshövding och hon hejade friskt på alla som kom!! Det är en sån stämning i skogen och runt detta att man glömmer att man glömde stickningen hemma... Fast det blev en döskallemössa senare under kvällen...Den manliga delen av familjen försvann före 06.00 imorse och de kommer väl mörkret lagt sig.. ps/min mössa, hade med mig min Panda, men är man bjuden, så för man glatt ta på sig en värmande sak i Akryl...med texten "SOS-Alarm"

1 kommentar:

slöjd sa...

Har fått en rapport fr Maria´s Garn. Alla Stockholms stickerskor var där. Garner av yppersta kvalitet och massor med färger! Låter välhärligt. Snart kommer även lantisarna... Grattis FBK. Utmärkt att Ni hjälper oss att hålla avståndet till Mora.
Marianne, vad har Du för garn och sticknr till latvian mitten? Skall jag måsta införskaffa nytt garn? Det blir för stort med Tuna och 2,5.Ulla

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers