STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-02-04

Så var det då detta med INTERWEAVE...... Så här har det gått: Jag har på min bästa värmlandsengelska skrivit om problemet med prenumerationerna. De har besvarats av "Gus" på InterweaveKnits@pcspublink.com Första svaret:(ni får inte se vad jag skrivit, ni får roa er själva ;-) ) Hi We do apologize the issues can take long to arrive. Unfortunately, we have no control over international mail services or their delivery methods. We ship all issues on time and once they are shipped, hopefully the postal services will delivery it on time. The only idea I can suggest is to contact the service which delivers the issues and ask them why so many delays. Thank you,GusCustomer Service Jag svarar att det inte är problemet med frakttiden utan deras hantering av ärendena. Andra svaret: Hi I am sorry, but I do not remember reading your previous correspondence. May you please remind me of your request or concerns. Thank you,GusCustomer Service Jag svarar IGEN att det inte är brevbäraren som är problemet utan deras administrering(tänk er på värmlandsengelska...) Tredje svaret: Hi, Again, unfortunately we have no control over the international mail service. You probably can contact your local postal system and ask them about it. Also, tell the customers that you are referring to that they can contact us anytime they like if they have problems. They can email us at this address, or call 1-800-835-6187. We would be happy to help, or let them know when their issues were shipped. Just ask! I hope this helps. Have a great weekend. Thank you,KatieCustomer Service Jag har svarat igen, med samm innehåll ungefär....

3 kommentarer:

slöjd sa...

De verkar inte alls förstå problemet! Hanteringen i Sverige har ju inte alls med deras prenumerationsavdelning att göra. Det måste ju vara där allt krångel uppstår. Själv får jag aldrig ngt svar när jag skriver till dom. Konstigt nog. Stp pni inte och frys för mkt. Här är -16 och genomförkylt. Stickar på en latvian mitten i väntan på bättre tider. Snart match, tv-sänd.

Bim sa...

Hm, är detta något i stil med Moment22... eller vad??? hua, vad försöker de med??? Ja, inte är det något i stil med kundvänlighet i allafall, suck... Men, det är ju inte vår sk fd postverk heller... så, de kanske kan ta varandra i hand... så kanske det leder fram till en kontakt ända fram till dig, :).
Säger bara... lycka till... hua...
Må så gott... en Sjöbackabo på irrvägar ute på nätet... kramis...

Anonym sa...

Hej! Har själv haft en mkt långvarig brevväxling med denne Gus, tydligen tröttnade han på mig och när han lämnade över till Jodi Smith (med bl a min begäran att se över alla olika kund nr som stod på mina fakturor och se till att det bara fanns ett) så började prenumerationen fungera. Så, kanske ett litet hopp till dig: försök skriva direkt till Jodi. Stickhälsningar från vintrigt Stockholm

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers