STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-03-11

Vissa kläder har man sig, andra ANVÄNDER man...Hur då? Jo, jag har nu använt min DIVA på jobbet och kan konstatera att kan kan inte röra sig normalt i denna tröja om man vill behålla stuket på modellen. Stå still och du ser OK ut, men rör du dig då attans ser du ut som en skadeskjuten klädhängare.... Min röda markering bak är jag nöjd med, man skall alltid göra om så man inte bara plagierar eller hur? Babydressen är snart klar och i fas med nedkomsten som skall ske vilken dag som helst. Eftersom den är himmels/lavendel-blå kan ni räkna ut vad jag tror på!! ps/ Att Sola i Kallstá skiner för fullt behöver jag inteberätta, det visste ni ju sen förut eller hur?? psps/ Ikväll är det giganternas kamp i Ö-vik, må bästa lag vinna eller hur Ulla???Själv ser jag den framför TV:n...

1 kommentar:

slöjd sa...

Oj Oj Oj, oj oj oj oj, oj oj oj oj oj, oj oj oj oj !!!!! Bästa lag VANN. 1 - till Marianne och FBK. Synd att Du inte är nöjd med Diva. Har idag tillbringat 3 timmar FÖRE MATCH på akuten med K igen. Nu är hjärtehemligt klar för blockning. Kom igen Mo-Do, kom igen....

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers