STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-05-01

Hem och iväg..

Här är den lilla garnbod jag hittade i Broadford på Isle of Skye. De sålde bara kit, och de hade ganska dyra garner. Skylten visade en spinnrock och det skulle vara handspunnet, men det hg jag köpte var maskinspunnet visade det sig när jag betalade. Jag lyckades hitta en lös härva cashmere som jag fick köpa för £8. På lördagen när vi körde från Fort William på mot Prestwick stannde vi på denna restaurang som hette Weavers Inn, där åt vi skotska pannkakor, scones och drack te. Vädret var kanon, varmt och soligt. Här är jag utanför det lilla mejeriet West Highland Dairy i Achmore en bit utanför Kyle of Lochalsh, det är Kathy och David Biss som äger det. Vi blev guidade i lokalen och vi hade en trevlig pratstund över en kopp te. Vi avhandlade allt som hade med mejeri att göra!! De hade mycket mejeri i sina hjärtan!! (Han har nu fått en MILKO-keps att ha på sig när han hämtar mjölk från Arla)http://www.westhighlanddairy.co.uk/home.cfm När vi åkte mot Inverness nästa dag för att besöka Highland Fine Cheeses i Tain, passade vi på att besöka väveriet i Lochcarron där vi träffade på denne stele skotte. Jag köpte mig faktiskt en kilt.... Vi har även besökt Talisker och Ben Nevis Destillerier, åkt upp till Ben Nevis topp, kollat efter Loch Ness-odjuret, besökt en pub, kollat några slott(DonveganCastle, Eilian Donan Castle och Urquhart Castle) och haft det så trevligt och skönt man bara kan under denna vecka. Jag kan bara säga att Skottland ger mersmak och det är bara en pengafråga tills vi är där igen!! Så till sist; jag stickade inte en maska på hela tiden!! Några maskor på flygplatsen blev det, men de räknas liksom inte. Imorgon bitti åker jag till Bollnäs på datautbildning, så jag är hemma i slutet på veckan. Då flyger jag till Östersund på möte, för att veckan därpå åka till Kolding i Danmark för att gå på kurs i mejerimaskiner!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

När får vi se en bild på dig i kilten??

vilken härlig vecka!

Froding sa...

När jag har bantat 3 kg, den är liiite liten i midjan, men det skall nog gå!! Ulla, jag är redan avundjuk på dig!! Var skall ni??

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers