STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-05-14

Knitted tank och Skottlands stenar...

Jag sökte på nätet för att hitta ett mönster på en sommartopp (modell XL), och det enda av värde jag hittade var det här! Man söker ju på "knitted tank"! Någon som har ett bra förslag? Jag har 12 nystan Brilla i mörkgrönt. Det skall finnas plats för både bröst och mage, om man så säger...... Har gjort Soleil och Shapely Tank, så det skall vara något rakt i formen. Sista dagen i SKottland tillbringade vi någon timme i Troon, en km utanför Prestwick. Vi gick nere på stranden och kollade in de som badade och solade( var lite för kallt för min smak!) där plockade jag dessa stenar på stranden. Vilken mångfald och vilken variation!! Jag åker denna vecka till Danmark på kurs, så det är tyst i rutan fram till helgen. Har någon vägarna förbi Billund så tuta!!

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers