STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-05-28

Mors dag och ingen kamera

  • Här ser ni min samling av nästan färdiga sockor(trådar kvar att fästa), det är mönster från Interweave Knit, Internet, eget huvud, Vintage socks och www.knitty.com Tror ni att det finns någon som vill köpa????
  • Jag har börjat på Hyrna Herborgar ur boken Þríhyrnur og langsjöl. Jag stickar i en-trådig ull från Ölands spinneri, och har lyckats komma lite snett på ena delen. Det skiiter jag i...
  • Har avslutat klänningen i rosa Safran, (se modell 11-4och bild ovan) Den var tråååkig att sticka, eftersom bomullsgarn liksom inte följer utan vill driva med tyngdlagen på något vis. Började på den i julas ,men fick repa upp den då eftersom jag läste mönstret helt fel. Gjorde delningen redan vid upplägget och inte vid midjan som man skulle.....
  • Det blir inga fler bilder eftersom jag fortfarande inte hittar kameran........(Helena har tagit denna med sin kamera)
  • Jag har i alla fall blivit firad, kaffe på sängen och en fin ljuslykta,(som de har på Godmorgon påTV4 ) och blivit bjuden på kina-mat !! Vi har varit på kyrkogården samt hälsat på min farmor.

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers