STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-05-08

Nya böcker, Stickstämman och en fundering

Hej! Var tillbaka på jobbet efter 2 veckors bortavaro, och upptäcker då att min dator stulen...det var ju några år sedan sist. Åh, jag som är säkerhetsansvarig...... Roligare var att se att det kommit PAKET; "Wendy Knits" och "Afternoon Tea" Båda roliga, men jag hade trott mer på Wendy..... Inbetalningen och kursbekräftelse för Stickastämman kom idag, men jag har inte riktigt fattat vilka kurser jag kom in på; det står inte om det är de långa eller korta....Fast ja kanske bare är döm i höve... Så till sist; har någon provat att sticka med ett sockgarn med stretch???Finns hos "Martinas XXX" ps/GLÖMDE!! jag har fått boken från Island, den där sjalboken med konstigt namn!! Har den nu med engelsk översättning, TUSEN TACK Fríða för hjälpen att få den till mig, och ha Eigið góðan dag! Fundera nu på vad du vill ha istället.... Det tar emot att sticka nu, det är för varmt....

2 kommentarer:

Marika sa...

Det här har du säkert redan klurat ut: torsdag och söndag är korta kurser, fredag och lördag är långa. Och på välkommen-brevet står det ju vilka kurser du ska gå vilken dag.

Anonym sa...

snodde dom datorn igen? tur att du kom in på stickstämman då så att det inte bara blev tråkigt att komma hem igen.

Den där sockboken har jag läst om på flera ställen, verkar vara dags att föra in den på listan av böcker att köpa:-)

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers