STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-05-06

Vädret-Ny bok-Nytt Te-Pågående Stickning-Gamla bekanta

Vädret; Perfekt!! Vi har harvat i trädgården hela dan. Mer blir det i morgon!! Ny bok; The Twisted sisters Sock Workbook. Den får många stjärnor i kanten. Den innehåller så mycket bra info för alla som stickar sockor OCH vill färga garn OCH vill spinna eget garn. Spännande mönster på alternativa sätt att sticka strumpor, och basmönster. Nytt the; Kajsa har skickat mig Mormorste, och det var gott!! Såg, och luktade helt otroligt! Tusen tack Kajsa, jag hör av mig mer privat;-) Pågående Stickning; Eftersom vi inte lider av TV3(dvs inte har den kanalen) så blir det att lyssna på radio för att följa Ishockey-VM. Rena 40-talskänslan...Då stickar jag på Elins rosa klänning som egentligen skulle vara klar till jul, MEN som froggades under stort pust och stön...pga av norskt mönster.... Köpte 3 restgarnspåsar i Kilafors, det fanns 4 nystan Brilla i varje så ny blir det en ny topp/tank snart... Gamla Bekanta; Träffade Helene igår och det var roligt att ses, även om omständigheterna inte var de roligaste. Läser du detta, så hör av dig på min mail, jag tog ju inte din adress ...

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers